3 motius per visitar, de tant en tant, el teu fisioterapeuta

La Fisioteràpia és un tipus de tractament terapèutic que ajuda els pacients a recuperar-se després d’haver patit una operació o una lesió important. Els fisioterapeutes atenem infants, persones ben joves i també adults i sèniors. Existeixen especialitats pediàtriques, oncològiques i també respiratòries de la fisioteràpia.

Però els fisioterapeutes també podem ajudar-vos periòdicament, a través de sessions, a recuperar la vostra mobilitat i tractar d’altres aspectes de la salut que no són tan traumàtics com una lesió, però que tenen importància i ens resten qualitat de vida.

Així doncs, quins són els motius per fer, de forma periòdica, una visita al fisioterapeuta?

Hi ha lesions més perilloses del que pot semblar

Podem patir un cop o un torçament a causa d’una relliscada i pensar que té menys importància de la que en realitat té. Hi ha lesions que, per lleus que semblin, poden convertir-se en complicades de tractar si no s’atenen quan toca. Un diagnòstic acurat i precís permetrà no sotmetre a més esforç del necessari l’articulació o múscul i rebre un tractament adient per eliminar els efectes d’una lesió lleu que no ha estat tractada i que el cos resol, per si mateix, compensant-la posturalment.

La mobilitat dels músculs i articulacions que minva dia a dia

Quan arribem a una edat avançada, o bé per culpa de la postura i càrrega muscular a la qual sotmetem el nostre cos a casa o a la feina, és possible que la nostra mobilitat es vegi afectada i, de forma puntual o permanent, patim dolor lleu a una zona del cos. La Fisioteràpia ens ajudarà, a través d’una o més sessions, a recuperar una postura correcta, restablir la mobilitat a les articulacions que tenim carregades o contracturades. A més, aprendrem una sèrie d’exercicis que ens permetran compensar les tensions musculars o articulars i ens ajudaran a no agreujar-ne o cronificar-ne les molèsties.

Dolors que esdevenen crònics: quan els calmants ja no serveixen

Si patim un dolor moderat o greu i prenem calmants o antiinflamatoris pensant que això els farà desaparèixer, és possible que ens equivoquem de totes totes. La Fisioteràpia ens ajuda a diagnosticar la veritable arrel de la nostra tensió i dolor. Tractant el problema des de l’origen, evitarem l’ús de medicació innecessària. Impedirem que la utilització continuada (crònica) de calmants “disfressi” les patologies reals i contribueixin a crear nous problemes pel nostre cos.

No hem d’oblidar mai que, quan patim dolor, vol dir que alguna cosa no rutlla bé: actuar davant d’aquest missatge del nostre cos ajudarà a fer que petits dolors no esdevinguin més importants, o fins i tot crònics.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

He llegit i accepto l'Avís Legal